Θέλεις να κάνεις το αυτοκίνητο σου να μοιάζει καινούργιο ;
Ημερομηνία Τρίτη, 22 Οκτωβρίου στις 01:33:13 EEST
Θέμα Αυτοκίνητο


Το κέρωμα και το γυάλισμα του αυτοκινήτου είναι δύο ξεχωριστές διαδικασίες για τις οποίες χρησιμοποιούνται διαφορετικά προϊόντα αλλά στοχεύουν στο ίδιο αποτέλεσμα !

Το γυάλισμα έχει ως σκοπό να βελτιώσει το οπτικό αποτέλεσμα καθώς και την υφή της επιφάνειας καθαρίζοντας την σε βάθος από ξένα σωματίδια και οξείδωση, ενώ το κέρωμα έχει κατά κύριο στόχο την προστασία και ως δευτερεύον τη βελτίωση του οπτικού αποτελέσματος. Πως λοιπόν γίνεται αυτές οι δύο διαδικασίες να γίνουν μία. Μα με τα Προϊόντα καθαρισμού Formula 1 που κυκλοφορούν .

Τα προϊόντα αυτά περιέχουν:

Α)Λειαντικά στοιχεία τα οποία με την τριβή εξομαλύνουν τις επιφανειακές γρατσουνιές - αράχνιασμα swirl marks. Μην περιμένετε θαύματα αφού τα περισσότερα είναι πολύ ήπια σε αυτόν τον τομέα και με το χέρι δεν μπορεί να αναπτυχθεί μεγάλη θερμοκρασία όπως με έναν αλοιφαδόρο.
Παρόλα αυτά βελτίωση υπάρχει.

Β) Χημικά καθαρισμού τα οποία βοηθούν στην απομάκρυνση της οξείδωσης, ξένου χρώματος ή άλλων επιφανειακών επικαθίσεων στο χρώμα που με ένα απλό πλύσιμο δεν φεύγουν.

Γ) Χημικές ουσίες που βρισκουν τρόπο να εισχωρήσουν στο αράχνιασμα και να το κάνουν λιγότερο εμφανές.

Δ) Φυσικά ή τεχνητά κεριά. Αφού η επιφάνεια έχει 1) Εξομαλυνθεί 2) Καθαριστεί 3) Μασκαριστεί έρχεται η ώρα των κεριών να σφραγίσουν και να κρατήσουν το αποτέλεσμα αυτό προσθέτοντας και το τελικό στοιχείο λάμψης.

Για να κερώσουμε - γυαλίσουμε λοιπόν το αυτοκίνητο μας (τουλάχιστον 3 φορές) το κόστος ξεκινά από 10? και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 40? (περιλαμβάνοντας ΟΛΑ τα απαραίτητα και όχι μόνο την αλοιφή). Πέρα από τις αλοιφές θα χρειαστούμε δύο πανιά microfiber (τα ecotouch για ακόμα μία φορά είναι ότι πρέπει) και ένα σφουγγάρι γυαλίσματος .

Προσοχή ποτέ μην χρησιμοποιήσετε για το γυάλισμα - κέρωμα παλιά (σκληρά) πανιά ή κανονικά σφουγγάρια μπάνιου.

Όπως και με το πλύσιμο και το γυάλισμα - κέρωμα πρέπει να γίνεται σε ίσκιο ή αργά το απόγευμα .
Αφού λοιπόν έχουμε πλύνει καλά το αυτοκίνητο μας και το έχουμε στεγνώσει είμαστε έτοιμοι.
Προσοχή πολύ συχνό λάθος που γίνετε συχνά είναι να πλένουμε το αυτοκίνητο να το χρησιμοποιούμαι για μερικές ώρες και μετά να το περνάμε με τις αλοιφές. Κατά την διάρκεια της χρήσης το αυτοκίνητο μαζεύει χώμα, γύρη κτλ με αποτέλεσμα όλα αυτά να τα τρίβουμε πάνω στο χρώμα μας μαζί με την αλοιφή μας.

Οπότε πάντα κερώνουμε - γυαλίζουμε αμέσως μετά το πλύσιμο.

Κουνάμε καλά το μπουκάλι της αλοιφής και βάζουμε μία μικρή ποσότητα στο σφουγγάρι μας. Την πρώτη φορά που το σφουγγάρι μας είναι εντελώς στεγνό καλό είναι να βάλουμε λίγο παραπάνω ώστε να γίνει το λεγόμενο prime, δηλαδή να απορροφήσει το σφουγγάρι ένα μέρος της αλοιφής και να είναι σχεδόν νωπό.

Με πολύ απαλές κινήσεις την απλώνουμε σε μία περιοχή περίπου 40Χ40 εκατοστά. Κατόπιν με μέτρια πίεση και παράλληλες κινήσεις τρίβουμε την περιοχή αυτή μέχρι το προϊόν να γίνει από άσπρο (οι περισσότερες αλοιφές είναι άσπρες) σχεδόν διάφανo.
Αν όσο και να τρίβεται εξακολουθεί να υπάρχει ένα παχύ στρώμα της αλοιφής μάλλον βάλατε πάρα πολύ, δεν θα βλάψει το αυτοκίνητο σας αλλά το αποτέλεσμα θα είναι πολύ κατώτερο. Ο λόγος είναι απλώς, όταν γυαλίζουμε θέλουμε η αλοιφή να σπάσει και να δουλευτεί πλήρως, βάζοντας πάρα πολύ προϊόν αυτό δεν δουλεύεται σωστά παρά μόνο ανακατεύεται χωρίς να αποδίδει σωστά.

Αφού λοιπόν ολοκληρώσουμε το τρίψιμο περνάμε στην επόμενη περιοχή 40Χ40 εκ. Oλοκληρώνοντας την δεύτερη περιοχή με ένα microfiber διπλωμένο στα 4 σκουπίζω την πρώτη περιοχή η οποία λογικά έχει στεγνώσει εντελώς με μέτρια πίεση και παράλληλες πάλι κινήσεις . Έτσι δε χάνεται χρόνος περιμένοντας να στεγνώσει. Δεν προτείνεται να περάσετε όλο το αμάξι και μετά να το σκουπίσετε διότι μερικές αλοιφές αν μείνουν πάρα πολύ ώρα βγαίνουν αρκετά δύσκολα (βγαίνουν όμως μην τρομάζετε). Συνεχίζοντας με τον ίδιο τρόπο περνάμε όλο το αυτοκίνητο. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα αλλάζουμε μεριά στο microfiber μας γιατί απορροφώντας το υπολείμματα της αλοιφής μας μπουκώνει και δεν καθαρίζει τόσο καλά. Η όλη διαδικασία θα σας πάρει από 20 μέχρι 60 λεπτά ανάλογα πόση αντοχή έχετε και είναι ιδιαίτερα απλή.

Μερικά σημεία που πρέπει να προσέξετε και tips για να γίνει η δουλεία σας πιο εύκολη είναι:

1)Αρχικά χρειαζόμαστε ένα πανάκι με μικροίνες (microfibre) και μια αλοιφή για τα πλαστικά μέρη.Περνάμε με την αλοιφή τα πλαστικά εξωτερικά μέρη με γρήγορες κινήσεις μέχρι να δουμε αλλαγή στο χρώμα.
2) Αν έχουμε κάποιο πολύ μικρό σημάδι από κάποιο κλαδί, γρατσουνιές κτλ. είναι μία καλή ευκαιρία να δοκιμάσουμε να το αφαιρέσουμε επιμένοντας σε εκείνο το σημείο λίγο παραπάνω με την αλοιφή μας. Το επιμένω λίγο παραπάνω δεν σημαίνει πως βάζουμε πολύ δύναμη απλά περνάμε το σημείο δύο (ή ακόμα και τρεις φορές) κάνοντας πολλές επαναλήψεις.
3) Αν το σφουγγάρι μας πέσει κάτω πρέπει να αλλάξουμε πλευρά και όχι να συνεχίσουμε με την ίδια.
4) Σε πάρα πολλές αλοιφές οι οδηγίες λένε αλείψετε το προϊόν και να το αφήσετε να στεγνώσει και μετά να το σκουπίσετε. Μπορεί να ακούγεται αρκετά πιο ξεκούραστο σαν διαδικασία αλλά δεν θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα αφού η τριβή είναι αυτή που βοηθά (και λιγότερο τα χημικά στις περισσότερες αλοιφές) που βοηθούν στο γυάλισμα.
5) Μετά το κέρωμα γυάλισμα χρησιμοποιήστε κάποιο επώνυμο ήπιο σαμπουάν αυτοκινήτου και όχι AVA κτλ αφού θα πάει όλη η δουλεία σας στράφι. Τα υγρά για τα πιάτα είναι πού δυνατά και θα ξεβγάλουν αμέσως την όποια προστασία έχει αφήσει το κερί συμπαρασύροντας και τα fillers που βοηθούν να φαίνεται λιγότερο το αράχνιασμα swirl marks (οι μικρές ανεπαίσθητες γρατσουνιές που φαίνονται στον ήλιο).

Ανάλογα με το πιο κερί έχετε επιλέξει η προστασία (κέρωμα) που αφήνει πίσω του μετά το τελικό σκούπισμα κυμαίνεται από μερικές εβδομάδες μέχρι 2 με 3 μήνες. Ένα συχνό πέρασμα με ένα τέτοιο προϊόν προστατεύετε σωστά το αυτοκίνητο σας και βοηθά ώστε να μην κολλά η βρώμα πάνω στο αυτοκίνητο βοηθώντας και στο πλύσιμο

Θα βρείτε όλα τα απαραίτητα καθαριστικά αυτοκινήτου αλλά και αξεσουάρ στο http://www.autopower.gr





Το άρθρο αυτό προέρχεται από www.neo.gr
http://www.neo.gr

Το URL της ιστορίας αυτής είναι ο εξής
http://www.neo.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=9254